Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică ”I.L. Caragiale”

Facultatea de Arte are misiunea de a forma profesioniști cu o bună pregătire artistică de bază, o bună pregătire tehnică, de execuție în specialitate și în domeniu, capabili pentru activităţi artistice şi de creaţie, cercetare, interpretare practică a unor roluri în spectacole, recitaluri pe scenă şi în afara ei, concepţia, realizarea şi gestionarea producţiei de filme artistice, documentare şi diferite formate de televiziune, în domeniul specializării. În acest sens, Facultatea de Arte aduce în prim plan climatul de studiu favorabil descoperirii şi îşi centrează procesul educativ pe student, prin atelierele de creaţie.

Despre spectacol

Titlu: Revizorul

Autor: Nikolai Vasilievici Gogol

Limbă: română

Regie: Slava Sambriș

Distribuție:

Anton Antonovici Skvoznik-Dmuhanovski – Matei Arvunescu
Anna Andreevna, soția lui – Adriana Aldea
Maria Antonovna, fiica lui – Minodora Broscoi
Luka Lukici Hlopov, inspectorul școlar – Vlad Brumaru
Soția lui – Andra Meda Topîrceanu
Amos Fiodorovici Liapkin-Tiapkin, judecătorul – Radu Chirev
Soția lui – Nicole Burlacu
Artemii Filipovici Zemlianika, directorul spitalului – Dan Coza
ivan Cuzmici Șpekin, dirigintele poștei – Iulian Burciu
Piotr Ivanovici Dobcinski, moșier din oraș – David Drugaru, Alex Mirea
Piotr Ivanovici Bobcinski, moșier din oraș – Alin Potop
Soțiile lor – Corina și Mirabela Butnaru
Ivan Alexandrovici Hlestakov, un funcționar din Petersburg – Alex Popa
Osip, servitorul lui – Cătălin Nicolau
Stepan Ilici – Alex Moldovan
Avdotia, menajera – Andra Meda Topîrceanu
Șobolani- Alex Moldovan, Iulian Burciu

Scenografie: Alexandra Constantin și Szőke Dalma Zsuzsanna

Muzică: Adrian Piciorea

Tehnicieni: George Năstase (lumini), Adrian Babei (lumină), Florin Aioane (sunet)

Durată: 2h 40 minute

 

“În România nu există corupție, șpaga este doar o manieră diferită cultural de a mulțumi cuiva”.
Spectacolul prezintă situația socio-politică și religioasă localizată în contemporaneitatea românească, într-un univers în care forme ale superstițiilor prind viață, tratând o temă extrem de actuală azi- birocrația și fenomenul corupției- situație în care mediocritățile s-au cuibărit la conducere ca șobolanii. Provinciali bogați, mediocri, importanți în lumea lor, duc ipocrizia, dualitatea și lașitatea la extremă, ceea ce îi face să fie caraghioși și absurzi până la grotesc.

Despre spectacol

Titlu: Pescărușul

Autor: Text după A.P. Cehov

Limbă: română

Regie: Tania Filip

Distribuție:

Irina Nikolaevna Arkadina: Alexandra Colci/ Anca Munteanu

Konstantin Gavrilovici Treplev: Stefan Mihai

Piotr Nikolaevici Sorin: Alexandru Făiniși

Nina Mihailovna Zarecinaia: Alexandra Tofan/ Marina Fluerasu

Ilia Afanasievici Șamraev: Gabriel Vatavu

Polina Andreevna: Nicoleta Moscalenco

Mașa: Marina Fluerașu/ Minodora Broscoi/ Marina Palii

Boris Alexeevici Trigorin: Matei Arvunescu

Evgheni Sergheevici Dorn: Radu Chirev

Semion Semionovici Medvedenko: Alin Potop/ Andrei Bibire

Scenografia: Mădălina Sandu, Mădălina Niculae

Light design: Teatrul Mic

Sound design: Teatrul Mic

Durată: 120 minute

 

Scrisă de A.P. Cehov în anul 1896, “Pescăruşul” este una dintre cele mai des montate piese din dramaturgia cehoviană. Producția lui Stanislavski din anul 1898, de la Teatrul de Arte din Moscova a însemnat “unul dintre cele mai mari evenimente din istoria teatrului rusesc şi una dintre cele mai marcante evoluții în istoria dramaturgiei mondiale”.

Spectacolul Pescărușul, regizat de prof. univ. dr. Tania Filip și realizat în parteneriat cu studenții de la Master Arta Actorului ai Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale” (U.N.A.T.C.),  propune o altfel de viziune asupra acelei nevoi de înțelegere și apropiere dintre oameni, a acelor idealuri ușor de spulberat, a acelei absențe a geniului artistic, dar mai ales asupra unei vieți în permanentă căutare de sensuri cu care se confruntă artiștii de oriunde. Astfel, personajele se confruntă fiecare, fie cu absența iubirii, fie cu cea a mult doritului succes în carieră, culminând, în final, cu absența acelei fericiri ideale și autentice.

MEDIA

MEDIA